16. januára 2014

Srdcovky: film

V posledných mesiacoch síce nepozerám nič, ale boli časy boli (snáď sa ešte vrátia), keď som pozerala veľa filmov a veľa fakt dobrých filmov... Z nových filmov (rozumej od 2009) som nevidela takmer nič (omg!) a určite aj medzi nimi je pár výborných. Nie je jednoduché vybrať Top 10. Nakoniec som to poňala veľmi osobne a toto sú filmy, ktoré hlboko zasiahli moje Ja a niečo v ňom pohli alebo s niečím v ňom splynuli, bolo v nich proste niečo, čo si ma navždy získalo. Ako verný fanúšik som ich videla niekoľkokrát a viem, že si ich pozriem znova. Srdcovky. Poradie podľa roku vzniku.

Hair (1979)
Btw ak by som mala stroj času, jednoznačne idem minimálne na dve miesta, z ktorých jedno je Woodstock 1969.

Big Blue (1988)
Magická hlbočina. Barr taký vzdialený, rozkošná Arquette, Reno v mojej najobľúbenejšej role: I am the world champion by the way... Nezabudnuteľná hudba: Serra.



Thelma & Louise (1991)
Ženská road movie, baby hrajú (ako) o život. Tu som prvýkrát videla Brada Pitta a podlomili sa mi kolená :) 



Twin Peaks (1992)
Staré dobré mestečko... Či seriál, či knihy či film, pri úvodných tónoch známej melódie sa vždy cítim akoby som sa vrátila polozmrznutá z treskúcej zimy do útulného vyhriateho domova, kde pukoce v kozube oheň a mne s úsmevom podávajú šálku horúceho čaju (nebo raději kafe a třešňový koláč? :) Úplny kult, od scenára, režiséra, cez hercov,  hudbu až po Douglasovy jedle, čiernobielu podlahu a červené závesy.
  



 Pulp Fiction (1994)
Kult. Nepotrebuje komentár. Perfektný soundtrack. A keďže Preacher Man som si na blog už dávala, nasleduje Urge Overkill a "Girl (pam-pam-pam) You'll Be a Woman... Soon"





Big Lebowski (1998)
Najlepší Coenovci, Bridges i Goodman.





Human Traffic (1999)
Generačná výpoveď, veľmi trefné, autentické. Dá sa to ešte zažiť pls?

Girl, Interrupted (1999)
Och, vedieť tak toto všetko skôr... Tak trochu babský Prelet nad kukučím... Perfektná Jolie. I Ryder to ide. True story. Aj knihu som zháňala a nezohnala.


21 grams (2003)
Silný, silný zážitok. Záverečnú pieseň milujem.



Garden State (2004)
Taký milý film! Dobrá práca, Braff (scenár, réžia i hlavná postava). Výborný soundtrack.




Midnight in Paris (2011) 
Pre mňa najlepší Allen, no neviem, či som sa len jednoducho nechytila na ten Paríž a ochkanie za starými zlatými časmi...lebo to druhé miesto po Woodstocku 69 je Paríž začiatkom 20.st. :)





Takže nakoniec je to Top 11, nedokážem totiž vyhodiť už ani jeden. A to ako mi srdce plakalo, keď som sem nedala také veci ako Goodfather, Forrest GumpMys hrôzy, Čas prebúdzania, , Stealing Beauty,...

Btw na margo podlamovania kolien: ešte James "Sawyer" Ford z Lostu a tento tu De Niro - a to je prosím len 33 sekundová scéna, Goodfellas:



Na záver niečo úsmevné: najlepšia scéna s Cruisom, ktorého ináč vlastne neznášam, toto som mu ale veľmi uznala:


1 komentár: